Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
Comisia raională pentru situații excepționale s-a întrunit în ședință extraordinară de lucru Pe data de 1 martie 2022 la ora 13.00, în sala mare de ședințe a Consiliului raional Dubăsari, a avut loc ședința extraordinară a Comisiei raionale pentru situații excepționale cu privire la unele măsuri privind starea de urgență. Au fost prezenți 25 de membri CSE din 27. La ședința Comisiei extraordinare pentru situații excepționale raionale au fost puse în discuție următoarele întrebări: 1. Cu privire la unele modificări în Dispoziția nr 133 –n din 28 noiembrie 2019. 2. Cu privire la unele măsuri privind starea de urgență pe teritoriul raionului. 3. Cu privire la instituirea grupului de lucru pentru coordonarea, monitorizarea, mediatizarea informației privind fluxul de persoane refugiate în raionul Dubăsari. În conformitate cu art.53, 54 ale legii privind administrația publică nr.436/2006, art.22 din Legea nr.212/2004 privind regimul starii de urgență, de asediu și de război, art. 2 din Hotărârea Parlamentului nr.41/2022, privind declararea stării de urgență pe teritoriul Republicii Moldova, pct 6,7,8, și 9 din Regulamentul Comsiei pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr 1340/2001, Dispoziția Comisiei pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova nr.1 din 24. 02. 2022, nr.2 din 25.02.2022, și nr.3 din 27.02.2022, Comisia raională pentru situații excepționale D E C I D E: 1. Se pune în sarcina președintelui raionului, președintele CSE a raionului Dubăsari (dl Gr. Filipov) 1.1 Instituirea grupului de lucru, responsabil de executarea deciziilor CSE a Republicii Moldova și ale CSE a raionului Dubăsari. 1.2. De comun cu Direcția economie buget și finanțe ( L. Cazac), Secția administrativ- financiară ( E. Moiseev), vor identifica și vor aloca surse financiare în sumă de 60 mii lei, din Fondul de rezervă al Consiliului raional, dintre care 50,0 mii lei, pentru acoperirea parțială a cheltuielilor de întreținere( cazare, alimentare) a persoanelor refugiate din Ucraina, și 10,0 mii lei pentru achiziționarea combustibilului. 2. Direcția economie,buget și finanțe (L. Cazac) va deschide linia bugetară pentru depunerea surselor financiare de către donatori, care vor fi alocate pentru întreținerea refugiaților. 3. Direcția asistență socială și protecția familiei ( V. Vancea) va desemna asistenți sociali comunitari și lucrători sociali, pentru a oferi servicii de asistență umanitară, pentru refugiații plasați la centrele de plasament temporare. 4. Se instituie Centrul de plasament temporar în cadrul Întreprinderii Municipale ,,COCT Prietenia”, pentru refugiații din Ucraina. 5. Întreprinderea Municipală ,, COCT Prietenia” (A. Bulat) va întreprinde măsurile necesare pentru cazarea persoanelor refugiate din Ucraina, cu respectarea normelor și condițiilor ce se impun, conform prevederilor legale. 6. Pe perioada stării de urgență: 6.1 Se suspendă desfășurarea adunărilor, manifestațiilor publice și a altor acțiuni în masă. 6.2 Se interzice orice tip de vânătoare sau tentativă de a vâna, constatate de către Inspectoratul pentru Protecția Mediului, se consideră braconaj și se sancționează conform legii. 7. IMSP CS Dubăsari (A. Vinari) de comun cu IMSP Spitalul raional Criuleni (A. Roman), va asigura acordarea asistenței medicale cetățenilor străini sosiți din Ucraina, care întrunesc criteriile definiției de caz pentru COVID-19, și în toate cazurile de urgențe medico-chirurgicale, cheltuielile urmând să fie achitate din Bugetul de Stat și alte surse legal constituite. 8. Se recomandă autorităților publice locale formarea centrelor de plasament temporar, participarea la procesul de gestionare a fluxului de străini care vin din Ucraina, inclusiv cu suport logistic și administrativ, asigurând condițiile necesare, conform legislației în vigoare. 9. Dispoziția Comisiei pentru situații excepționale este obligatorie și executorie pentru conducătorii autorităților publice locale, instituțiile publice, agenții economici, precum și pentru cetățenii din teritoriul raionului. 10. Controlul asupra executării prezentei decizii se pune în sarcina președintelui raionului, președintele Comisiei pentru situații excepționale, dl Gr. Filipov. |
Lasa un comentariu